Biosphere. N-Plants. Touch
Norveç’ten çıkmış (ama her daim biraz yeraltında da kalmış) en iyi gruplardan Bel Canto ekibinin bir üyesi olan Geir Jenssen, 90’ların başından bu yana özellikle ambient tarzında çok başarılı işlere imza atmış bir müzisyen. Son albümünün ardındaysa gerçek bir insanlık dramı yatıyor. Savaş sonrası Japonya’sının ekonomik mucizesini anlatmak istediği yeni albümünün çalışmaları esnasında Mihama nükleer santralinin bir fotoğrafını gören Jenssen, santralin denize yakın çok güzel bir yere konuşlandırıldığını görünce fikrini değiştiriyor. Sadece Japonya’daki nükleer santrallerin mimarî yapılarını, tasarımlarını ve en önemlisi yerleşimlerini anlatan bir albüm yapmaya karar veriyor. Bu süreçte de santrallerin insanların yaşadığı yerlere, deniz kenarlarına çok yakın olduğunu görerek radyasyon tehlikesini kendince sorguluyor ve ilgililerden “güvendeyiz” mesajı alıyor. Sonrasında gerçekleşen trajedi hepimizin malûmu… Albüme dönecek olursak, nükleer santrallerin adlarını taşıyan parçaların tamamı usta işi. Önceki çalışmalarına kıyasla biraz daha melodik ve tempolu parçalarla süslenen albümde, Jenssen’in keskin müzisyen zekâsının yansımalarını görmek mümkün. Doğru formüllerle işlenmiş, nefis atmosferik yapılar ve peşinden sürüklenip gittiğimiz sarmallar arasına gizlenen elektronik tınılar albüm boyunca oldukça güçlü ve nitelikli bir doku oluşturuyor.
Bu yazı Babylon dergide yayınlanmıştır.
Bir yanıt yazın